everything bout raya !

...Berlalulah sdah RAMADAN sbulan b'puasa,, tiba SYAWAL kta ryakan dgn rasa gembira.. anak muda di rantaun semuanya pulang ke desa.. ibu dan ayah keriangan bersyukur x terkira !....

<< MALAM RAYA >>


gambaq kt atas tu, gambaq aku.. dok tengok bunga api beraneka mcm ! FuhH,, kt sni, kg Pdg Nyior, pnduduk kg cam lwn ja men bunga api.. x henti-henti kot ! dasyat.. tpi syg, x dan tgkp gmbq yg mcm2 jenis 2..huhu =(    sbenaqnya kmi skeluarga pon join skaki.. mnmbahkan meriah kt langit dgn bunga api.. mercun pon main gak.. syok2.. raya setahun skali ! x slah an..


aku tiap2 taun x pnah lpaih dri men bunga api.. mercun pon aku bantai gak.. meriam r x besa try agi.. yg 2 x berani aih.. SeRaM sgt ! kna tgn x pasai x leh mbik PMR..


See ! abah aku pon main gak.. semangat lagi ! haha, time ni dok tggu Isyak, smpat lg main 2.. bunga api ni feveret kmi skeluarga.. sthun x main x sah !!


FuhH.. x taw la tgn spa ni.. kira halal noh.. tgn abah aku kot.. x ingat da


ha, yg ni kt umah tok tercinta <3 ! ni seangkatan kanak-kanak bermain bunga api.. tgok r semangat sungguh depa bab men bunga api ni !yg kecik pon main jgk.. yg pakai baju biru muda tu baru 4 taun.. dh berani main dh.. mercun PoP pon dya sapu jgak ! semangat..


wah mcm mnarik kn ? yg men bunga api tu, kakak sya Farhani ! dia pon join sekaki.. 

emm, tpi time kmi suma dok hapi2.. yg kecik dok main ligan-ligan.. tiba2,, kmi suma tekejut ! kezen sya, Afif kena gigit lipan bara kott.. kesian gila.. malam tu jgak parents dia bwak g hospital.. adui,, drpd yg best jd x best ! nk wt cena, ujian.. tpi ksian kot kt dia, dh la baru 6 thun, dia x leh tidoq spnjag mlam.. ktnya sakit.. sabar2 ya afif.. esok 2 dia x leh jln.. x leh braya ! emm, x pa la nk wt cena.. nasib



ni lah tok saya.. kt rmah dia la kmi semua bkumpul main mercun + bunga api ! inilah tok yg paling baik kt dunia.. haha.. x penah mrah kmi suma..



<< DI PAGI RAYA >>


hah, ni dh hari rya.. yg baju hijau 2 abah sya.. yg tengah 2 kakak sya, Izati n yg hjung 2 kezen ya ! comei dak ? comei an... nma dia Ashfa.. darjah 4


yg ni.. aku + kezen + abah
kezen 2 umur dia 4 tahun.. yg ni r brani main bunga api tu.. ni adik kpd Ashfa tu.. nma dia Amin ! yg pkai tudung 2, hee aku r.. x kn abah plak ! x taw kn komen pa pasai 2 =)


kucing2.. di pg raya pon nk gaduh ! apala.. cpt mintak maaf.. adik-bradik gadoh.. isk3..
spa gaduh x dpt duit rya.. mntak maaf lkaih !! hahaha..



dua2 ni.. parents aku yg sgt2 dicintai.. sedondon tiap2 taun.. sehati sejiwa ! haha..


yg ni gambaq kmi 3 beradik ! kak ati warna merah, kak cik nina (aku ) aku la paling pendek antara semua ! haha.. reda je la


yg ni aku suka ! aku n kak cik aku.. kak aku yg ni la slalu tlong aku.. dia jgk yg tlong aku buat blog ni.. dia la ni dok kat UIA.. bln 9, lpaih rya dh nk p UiA kt Kuantan dh.. lepaih ni, emm.. pyh pulak la nk jmpa.. la ni dia dok kt umah, cuti sem ! i'm gonna miss her..


gambaq ni kat umah Mak Long.. tgok la, kaum wanita dan gadis (tmasuk dri ini ) sibuk kat dapur.. yg dok buang kulit timun tu, Mak Cik Dayah.. baru dpt baby.. nama baby, Udin ! comei2.. mcm mak dia.. haha =)


Rsanya tu je la kott nk share tok hari rya ni.. emm, suka hidup mcm ni hepi sokmo.. rya ni best ! lpa nk gtaw.. along sya pon brya sekali.. tpi pukul 3.30 baru balik dri hospital.. kesian an.. tpi at least boleh jgk rya sekali ! suka2.. kesian kt along, tiap2 hari keja dri pkui 5.00 pg - 10.00 mlm.. x pa along, bkorban demi kbjikan org ramai.. doktor kerja yg mulia along..k bye !









Comments