Amalan Berlindung drpd SIHIR..

SIhIR
 

 














em.. hari ni kta selalu degar pasai sihir, pukau dan sbgainya. gerun aih ! tpi, hakikatnya Allah lebih berkuasa. asalkan kita sntiasa mengingatiNya.. Insya-Allah kta dapat terhindar drpd terjebak dengan sihir durjana. Hari ni nk share skit tips2( ni pon dpt dlm buku ) yg boleh d'amalkan utk menghindari sihir.. sama2 lah kta amalkan ! mudah-mudahan sihir x kan terkena kita.. amin :)


  • firstly,, baca ayat Kursi stiap kali slesai solat 5 waktu, sesudah membaca wirid atau dibaca ketika hendak tidur. Hal ini kerana, ayat Kursi merupakan ayat al-Quran yang mempunyai fadilat yg sgt besar. Rasulullah pernah bersabda :
    " barang siapa membaca ayat Kursi pada malam hari, Allah sentiasa menjaganya dan syaitan tidak mendekatinya samapai Subuh"
  •  baca surah Al-Ikhlas, surah Al-Falaq dan surah An-Nas pada setiap kali slesai solat 5 waktu, dan membaca surah tersebut 3 kali pada pg hari sesudah solat Subuh, dan menjelang malam sesudah maghrib.
  •  banyak berlindung dgn kalimat2 Allah yg sempurna. ( hendaklah dibaca pada malam/ siang hari ketika berada di suatu tempat, ketika masuk bangunan, ketika berada di padang pasir, di udara atau laut )
  •  baca doa di bawah ini tiga kali pada pg dan menjelang malam :)
     " Dengan nama Allah, yg bersama nama-Nya, tidak ada satu pon yg membahayakan, baik di bumi maupun di langit dan Dia Maha Mendengar dan Maha Mengetahui "


rsanya tu je la kot nk share ari ni :) sama-samalah kita megamalkannya, mudah-mudahan kita x terjebak dgn sihir ! as conclusion , setiap yg b'laku ditentukan Allah. Jika Allah x mengizinkan, maka x kan terjadi.. maka, byak2 kanlah berdoa :) 



Comments