Just to share :)


ASSALAMUALAIKUM :)


Hye reader, lama gila kan aku tak update menatang ni. My little diary la sgt -_-  Ohya, aku tulis entry ni nk sbb aku tgok menda ni dh lama sunyi. Kesian plak kt dia kn? Haha, saja wat teruk sikit.(actually, dah lma tulis benda ni tp tak terpost..hihi)

Okay, setiap manusia ada perasaan kan? Minat, suka, syg and cinton tu fitrah manusia kan? So bohongla kalau aku kata aku ni heartless. Aku pun manusia biasa jgk yg ada hati dan perasaan *copy ayt org* hee~ tapi.. cuba renung2 kan ayat ni 

"cinta itu tak perlu dihindarkan tapi perlu dikawal"
"cinta itu fitrah jangan jadikan ia fitnah" 

"do not love someone who does not love ALLAH,
if they can leave Allah they will leave you"
-imam as-Syafie-

So, what do you think ? Tepuk dada tanya selera. Cewahh, haha! Okay, kalau kita cinta something tu kta mst nak sntiasa dekat dgn dia kn? Kta sggp korban masa, tenaga sbb dia kn? Fitrah manusia.. Tapi mcm mna dgn cinta kita kpd Allah ? Adakah kita betoi2 cintakan Allah? (nk peringat diri sama ni) So, malas nk ckp byk2, let us muhasabah diri.

"cintakan manusia belum pasti bahagia, tetapi cintakan Allah pasti bahagia"
"andaikata suatu hari nanti kita terluka kerana manusia, kepada Allah lah kita mendapat kekuatan"



Comments