Dia lebih tahu



ASSALAMUALAIKUM :]

 

Hye suma . Dah tahun baru pun kan ? Dah nak masuk bulan dua dh pun . FUHH =.=' tak lama dah la nak SPM kan ? tapi dok relaks cam besa ja aku ni..hihi.. Btw, nak tau dak cena aku ngn kengkawan sambut *new year* kat skolah ? thihihi..cam pa agi :} 

Dalam koi 11.55 mlm , 31/12/2012 kami (aku, syiro, fira, cheah and shana) pegi toilet . Plan nk kluaq toilet dah taun depan..*idea syiro* then kami pon countdown dalam toilet =.= haa, nak tau dak..kami pon ada bunga api kot..muehehe.. Don't wory tak seludup bunga api..tpi bunga api versi baru..hehe :D benda apa ? hehehehehe.. FLASH (jamban duduk uh) tu la bunga api kmi..thihihih.. tak senonoh bukan ? haha :D besala budak sekolah memey cmtu..tak berapa nak centa :3

Okay, selesai cita pasai sambutan NEW YEAR.. next, ada cita yg lebih menusuk kalbu..huuuhh..tarik nafas, hembus ~ 

Tidak lengkap lagu tanpa melodi . Begitu juga iman , tidak lengkap tanpa ujian . Setiap ujian diberikan mengikut kemampuan masing-II . Mudah-mudahan kami kuat dalam menempuh ujian yang tak sebesar ujianMu kpd kekasihMu , rasulullah :)

Baiklah , meh nak cerita meh . Banyak kot benda jadi sepanjang sekolah yg 3 minggu ni . Hmmph -.- Persahabatan tidak sah jika tidak disertakan ujian dan dugaan . Kami juga begitu . Harap sangat ujian ni tidak menjejaskan persahabatan kami . Amin ~ Aku syg kwn-II aku sesangat !

Ceritanya begini.. Aku ngn kengkawan aku ni pengawas percubaan since form 4 . Seperti yang dijanjikan pengawas sebenar akan diumumkan . Btw, tahun ni ada pembaharuan yg begitu menyakitkan . Pengawas ting 3 , ting 4 juga dilantik . So, nak penuhi kuota tu..terpaksalah 3 org laki , 3 org pompuan for form 5 . huh -.-' berat sangat . teacher Saliza pon agk ssh nk gtau kmi..nk kna buang ramai kot . almost half pgawas percubaan . Imagine it T_T

Dengan takdir Allah , seseorang yang aku rasa lebih layak dari aku tak dapat jawatan uh . Sedangkan org dah target dia jd PKR *penolong ket. rumah* Tu la kan , kuasa Allah sapa yg tau . Dulu aku penah keluaq ayt ni kot "eleh, mustahil hg tak jd..dgn hg PKR kn..dpt punya" zupp! bila ingat balik , sapala aku nk ckp cmtu kan ? Betoila Allah jauh lebih mengetahui . :) Ya Allah ampuni aku..

Dahla , kami tiga (pgwas rumah aku) kwn bek . Imagine cmna kmi nk hadapi dia . Aku mula-II tau tu , zupp terkejut hanya Allah yg tahu . Aku nampak dia nangis hari dpt tau result uh . Tapi aku tak tau cena nk calm dia . Aku takot dia lg sedih tgok aku . Hg tau dak , aku mcm nk teriak ja tgok hg teriak . Tpi aku tahan sbb kalu aku tak kuat cena aku nk bg hg kuat kan ? Honestly , aku tak sggp tengok hang teriak weh . Hg besties aku . Aku tak sggp tgok hg terluka . Tapi aku boleh wat kan ? Ini semua kehendak Allah . Btw, hampa nk tau dak dia ni dr form 3 lg jd pengawas . Aku rasa cam aku plak yg merebut tempat dia..hadoiyai.. Kawan, mesti ada hikmah semua ni jadi kan ? Put your trust in ALLAH . He knows what is the best for us . But please, never forget us who will stay with you till the end if Allah will . Aku syg hg sesangat ! I put myself in her shoes , and I can feel hoe frust she is T_T
Be strong ya syg , aku sentiasa doakan hg . InsyaAllah :)

Haa, berbalik kpd prefect .. Semua ni amanah dari Allah . Masih terngiang-ngiang ayt cg Wan "kamu yakinlah bukan cg-II yg pilih kamu tapi ALLAH yg pilih kamu.. ni tanggungjawab kami" fuhh..menusuk kalbu beb :3 mampukah aku? teringat pula kata-kata aimi "org berjawatan ni sebelah kaki dia dlm neraka kalau dia tak amanah" Ya Allah, hindarilah aku drpd mnjdi seorang yg tidak amanah . Aku takut amanah ini akn menarikku ke neraka kelak . Nauzubillah T_T 

Tapi tu la kn..susah kot nk teguq kwn-II kita yg buat salah laku . Yg paling jelas handphone . Memey la aku tak bwk, tapi cena aku nk nsihat depa tak bwk . sdgkan aku pon kekadang dok guna jgk . BERAT-BERAT-BERAT ! huh =.,=

By hook or by crook , aku kena jalankan lah amanah aku . Aku syg kwn-II aku tapi dlm masa yg sama aku ada amanah yg berat yg perlu aku jaga . Aku tak mahu jd munafik . Ya Allah permudahkanlah urusan aku :)
Rasanya sampai sini ja kot . Keep in touch , assalamualaikum .


cc : my besties <3

Comments