buatmu HAWA

ASSALAMUALAIKUM ^_^


Alhamdulillah syukur kepada Allah kita masih ada dua nikmat yang cukup besar iaitu nikmat IMAN dan ISLAM. Dalam berjuta manusia dekat dunia ni, Allah sayangkan kita kerana memilih kita. Ayuh kita jaga permata ini sebaiknya kerana kita tak tahu halangan masa hadapan besaq tara mana. Pernah diceritakan oleh Rasulullah bahawa hati manusia (iman) ibarat buih-buih air yang mendidih. Tidak tetap. Ayuh sama-sama kita muhasabah.Takda sapa yang takda kisah silam tapi kita mampu memperbaikinya "kita pernah mengotori pakaian kita tetapi tiada pakaian yang tak dapat dicuci" 

Okay , berbalik kepada tajuk..HAWA <3 Aku ada terdengaq 1 lagu yg cukup baik utk peringatan bersama buat kita, kaum hawa. "Dunia adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah"

Cer bukak lagu kat bawah tu..fahami lirik dia :') seriously byk input dia. Yes, bukan senang nak jadi wanita solehah sebab tu la wanita solehah tu sebaik-baik perhiasan. Bidadari ni sangat cemburu dengan wanita yang solehah kerana wanita solehah ni martabat dia cukup tinggi di syurga kelak sehingga ada yang menjadi ketua bidadari. NAK? Kalau bidadari tu umpama 1000 kali cantik daripada wanita kat dunia apatah lagi ketua bidadari. Tapi, seriously takda benda yang senang2 ja dpt.. So, usha-usha la lirik dia..jadikan pedoman :D


Comments